Communicatieadvies en uitvoering

De achthonderd

De achthonderd is een werkwijze die in het leven is geroepen om tenminste 800 mensen duurzaam naar de arbeidsmarkt te begeleiden. Initiatiefnemer Summa College werkt samen met UWV, Gemeente Eindhoven, Kempenplus, Leerwerkloket en nog een 20-tal bedrijven volgens dit concept.

De achthonderd is begonnen als het Programma Duurzame inzetbaarheid. Het programma duurt in principe 4 jaar en is opgezet met als einddoel een werkwijze te ontwikkelen die beklijft, voor de organisaties die betrokken zijn bij het opleiden en begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar werk.

Communicatie speelt een belangrijke rol bij De achthonderd, omdat er veel partijen bij betrokken zijn met elk hun eigen doelstellingen en expertise, en omdat de doelgroep van De achthonderd veelal mensen betreft die moeite hebben met de Nederlandse taal.

Voor De achthonderd ontwikkelde ik praktische communicatiemiddelen zoals de website, huisstijl, folders, flyers, persberichten en presentaties. Ik organiseerde een aantal webinars, onder andere één in samenwerking met partner UWV. Bovendien begeleid ik de werkgroep communicatie met leden van diverse organisaties, met als doel eenduidige informatie over de werkwijze onder de aandacht te brengen van alle stakeholders. 

www.de800.nl