Beste ouders,
Inmiddels hebben we de planning voor ons groep 8 uitje zo goed als rond. En dus tijd om jullie mee te nemen in onze voorpret! Hier vind je vanaf nu de geplande activiteiten, informatie over het verblijf en een lijstje van dingen die jullie (lees: jullie zelfstandige groep 8-ers) niet moeten vergeten. (Weers)omstandigheden kunnen ervoor zorgen dat het plan moet worden bijgesteld, in dat geval vind je hier dan ook de updates. Het is veel, we know, maar lees het goed door…
vrijdagochtend 3 juli 08.45 uur nemen alle kids hun fiets en spullen mee naar school. Wij staan dan met een busje voor de deur om de slaapspullen en rugzakken in ontvangst te nemen. Deze zien ze pas in Valkenswaard terug. De kinderen gaan gewoon naar school.
15.00 uur: We vertrekken na school met de fiets naar Valkenswaard, waar we zullen overnachten bij Harba Lorifa. Halverwege Valkenswaard pauzeren we in de bossen. Daar worden we getrakteerd door Nora, die jarig is! Na deze vrolijke pauze fietsen we door. Al met al is het een half uur fietsen, maar we verwachten er iets langer over te doen..
16.00 uur Aangekomen bij Harba Lorifa dienen we ons te houden aan de schoolkampprotocollen. Dat betekent o.a. dat we geen eigen eten en drinken mee mogen nemen. Stop de zakken chips en snoep dus goed weg in de slaapzakken! De kids krijgen dan de planning te horen en uitleg over het woord corvee 😉
17.00 uur Omdat we deze avond volgens het thema Beestenboel een Bonte Avond houden, is er dan al voorbereidingstijd voor vette optredens. De kinderen gaan dat in groepjes doen die o.l.v. meester Toine en juf Nina vooraf zijn gevormd. Elk groepje krijgt bovendien een ex-Hasselbramer toegewezen die ze helpt om iets leuks te verzinnen.
Rond 18.00 uur gaan we aan tafel, wat geheel door Harba Lorifa wordt verzorgd (we hebben dus geen hulp nodig mbt catering). Na het eten is er weer tijd om de avond voor te bereiden.
Tussen 20.00-20.30 uur gaan we omkleden, schminken en alles wat nodig is om de avond feestelijk te laten verlopen. Hulpouder Theo praat de avond aan elkaar! We schatten dat de optredens alles bij elkaar een uur in beslag nemen.
Om 21.30 uur steken we het kampvuur aan. Er is dan eigen tijd, waarin de kids zelf mogen weten wat ze doen. (Nogmaals een dringend verzoek om erop toe te zien dat er geen telefoons mee gaan! Ook niet in de slaapzak. Wij nemen ze in beslag als we ze zien).
Om 22.00 uur is er een griezeltocht. Hierover hebben jullie in de appgroep al gelezen: we hebben inmiddels genoeg griezelhulpouders maar zoeken nog spullen om dit extra spannend te maken! Na de griezeltocht is er gelegenheid tot een ontspannen dansje in de disco…
Om middernacht is het bedtijd en kruipen we de slaapzakken in.
Ter info: er blijven 6 ouders overnachten. De kinderen slapen in groepjes van 4-6 kinderen die vooraf zorgvuldig zijn ingedeeld. Dit zijn dus niet dezelfde groepjes als tijdens de Bonte Avond.
Zaterdag 4 juli
08.00 uur: De volgende ochtend is het vroeg dag! We beginnen met het uitruimen van de slaapzalen en als alles gepakt is schuiven we om 08.30 uur aan voor ontbijt. De kids smeren dan meteen hun boterhammen voor de lunch, die in een pakketje met ze meegaan. Wie slim is trekt alvast een zwembroek of zwempak aan onder de kleding.
09.30-10.00 uur Hulpouder Esther gaat dan de bossen in met de kids voor levend stratego.
Rond 11.00 uur/11.30 uur verlaten we Harba Lorifa en fietsen we naar Eindhoven. Voor de terugweg zoeken we nog een hulpouder die mee kan fietsen. De tassen met slaapspullen gaan in de bus en de spullen die ze gedurende de dag nodig denken te hebben dragen ze zelf in een rugzak heel de dag mee (pak dus licht, of doe zoveel mogelijk in de tas van je slaapzak). We lunchen dan in het park naast de IJzeren Man. Na de lunch gaan we met een handdoekje richting het water om te zwemmen bij de IJzeren man. Het is fijn als de meefietsende hulpouder ook mee toezicht wil houden tijdens het zwemmen. (Uiteraard trakteren we op een ijsje en zijn er tussendoor snackmomentjes!)
Om 16.00 uur stappen we op de fiets naar het Stadswandelpark waar we heel graag door alle ouders (rekeninghoudend met 1,5 meter afstand) worden opgewacht. We appen jullie als we vertrekken.
16.30 uur: We spreken de kids nog een laatste keer toe en dragen ze dan over aan jullie. Uiteraard blijven we dan graag nog hangen voor een afsluitende borrel! Wij (organisatie kamp) rekenen er op dat je vanaf het moment van overdracht in het Stadswandelpark zelf weet waar je kind is. Dan kan iedereen wanneer het hem of haar dunkt op huis aan en kunnen wij opgelucht ademhalen..
We hebben de planning strak gemaakt en dat kan betekenen dat we nog moeten bijstellen. Check daarom vlak voor vertrek nog een keer deze pagina!
Deze planning is afgestemd met Toine, Nina en Hetty van de Hasselbraam. Leerkrachten zijn uitgenodigd om tijdens ons uitje aan te sluiten en daar hebben ze enthousiast op gereageerd! Het is nog een verrassing maar Toine en Nina zullen een surprise optreden verzorgen op vrijdagavond 😉
Verder zullen er constant zo’n 5-7 begeleiders van onze organisatie zijn en zoeken we hier en daar nog aansluiting van extra ouders. Houd daarvoor de oproepjes op de appgroep in de gaten (zoals voor de griezeltocht). Ouders die hebben aangegeven graag iets te willen doen worden mogelijk direct door ons benaderd, maar mogen ook zelf op basis van deze planning aangeven wat ze willen doen.
Uiteraard hebben wij wel mobieltjes bij ons. Wanneer kinderen noodzaak voelen om met het thuisfront te bellen dan kan dat via ons. We zullen er alles aan doen om het iedereen naar de zin te maken en het echt te laten voelen als een schoolkamp. Maar we hebben strenge regels waar ook wij ons aan moeten houden. We hopen op jullie begrip daarvoor! Als jullie vragen hebben, opmerkingen of zorgen dan mogen jullie op elk moment contact met ons opnemen.
Groetjes
Edith: 06-18481948
Danielle: 06-41248254
Anouk: 06-50283082
Klaas: 06-52052999
Bregje: 06-25384281
Levi: 06-14382482